În textul de mai jos, am încercat să clarificăm unele dintre cele mai frecvente întrebări și neclarități pe care le-am primit de la clienții noștri.
Suprafață
Când citești un anunț imobiliar, trebuie să fii atent la suprafața utilă, aceasta fiind principalul indicator. Suprafața utilă reprezintă, corect, metri pătrați locuibili. În schimb, termenul de suprafață totală utilă include atât suprafața utilă, cât și balconul sau terasa.
Suprafață construită
Aceasta reprezintă suma suprafețelor utile ale camerelor, logiilor, balcoanelor, precum și cota-parte din suprafețele comune ale clădirii (spălătorii, uscătorii, casa scării, anexe pentru colectarea deșeurilor, casa liftului etc.). La acestea se adaugă suprafața aferentă pereților interiori și exteriori ai locuinței.
Preț per metru pătrat
Atenție mare la modul în care este calculat acest preț. Poate fi calculat fie pe metru pătrat util (fără balcoane și terasă), fie pe metru pătrat construit. Suprafața construită, fiind mai mare decât cea utilă, face ca prețul pe metru pătrat construit săfie mai mic decât cel pe metru pătrat util. Prețul pe metru util al camerelor se calculează diferit față de cel al balcoanelor și teraselor.
Exemplu:
Pe site-urile imobiliare, deoarece prețul pe metru pătrat util este calculat automat înfuncție de suprafața totală (40 mp utili + 15 mp terasă = 55 mp), va rezulta un preț mediu de 1079 euro/mp. Acesta este un rezultat al mediei dintre cele două metodede calcul.
Finisaje de lux
Percepția luxului poate varia în funcție de bugetul fiecăruia, însă trebuie să fii realist în ceea ce privește materialele și manopera. Dacă finisajele unui imobil sunt realizate cu materiale care costă în medie 60 lei/mp, acesta nu poate fi considerat lux. De asemenea, finisajele scumpe (de exemplu, marmură, granit) care prezintă deteriorări vizibile , uzură evidentă sau depășite din punct de vedere al designului afectează prețul de vânzare al imobilului. În acest caz, costurile de renovare/modernizare trebuie luate în calcul.
Direct dezvoltator vs. Prețuri direct dezvoltator
Dezvoltatorii imobiliari sunt foarte ocupați și, în general, nu pot îndeplini rolul de constructori, juriști, ingineri și, totodată, agenți de vânzări. (Dacă totuși există astfel de „supereroi”, este puțin probabil să exceleze în toate domeniile, iar clienții nu își doresc să descopere unde au avut lipsuri.)
Acesta este motivul pentru care dezvoltatorii colaborează cu agenții imobiliare specializate, care îi reprezintă în comunicarea cu potențialii clienți, sau angajează agenți de vânzări proprii. Când vorbim despre agenți de vânzări, trebuie să evităm să includem în această categorie personalul auxiliar, cum ar fi portarul, zugravul sau instalatorul, folosiți uneori pentru a reduce costurile. Acești oameni au propriile responsabilități și, dacă nu le îndeplinesc corespunzător, atât dezvoltatorul, cât și clientul pot avea de suferit.
Concluzii:
Citirea unui anunț imobiliar corect înseamnă să fii atent la detalii precum suprafața utilă, prețul pe metru pătrat și calitatea finisajelor. De asemenea, este important să înțelegi că dezvoltatorii imobiliari colaborează adesea cu agenții specializate pentru a oferi servicii de calitate.
#ilfovimobiliar #omutareisteata #imobiliareotopeni #otopeniimobiliare #comision0 #realtor #realestate #imobiliare #agentieimobiliara